مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

تضعیف انقلاب اسلامی

ملت عزیز ما می دانند که انگیزه دشمن از حملات همه جانبه به علمای دین، جز این نیست که به وضوح می دانند روحانیت، نقش تعیین کننده و بی بدیلی داشته و دارند و آنان حمله به روحانیت را با هدف تضعیف و محو انقلاب انجام می دهند. امروزه قلم های مزدور و دست های فروخته شده به دشمن، در کار آنند که این پشتوانه معنوی انقلاب را در چشم مردم تضعیف کنند. دشمن انقلاب، جامعه روحانیت را در صورتی تحمل می کند که روحانیون از دخالت در امور سیاست و حضور در صحنه های انقلاب کنار بکشند و مانند جمعی از روحانیونِ بی خبر و متحجرِ گذشته و حال، به کنج مدارس و مساجد اکتفا کنند و کشور و زندگی مردم را به آنان بسپارند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:انقلاب اسلامی در کلام مقام معظم رهبری, ] [ 21:44 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

انقلاب اسلامی و اعتماد به نفس

شما در این مدتی که انقلاب کردید و قیام کردید، خودتان باورتان آمد و به دولت های مستضعف و ملت های مستضعف هم باوراندید که می شود در مقابل آمریکای جهان خوار و شوروی جهان خوار ایستادگی کرد. شما... قیام مردانه کردید و در مقابل آن ها ایستادید و... دستشان را ازکشور خودتان قطع کردید و دیدید که... شما خودتان می توانید در عین حالی که قدرت نظامی تان مثل آن ها نیست و قدرت صنعتی تان مثل آن ها نیست، لکن می توانید ایستادگی کنید. یک ملت وقتی که یک مطلب را باور کرد که می تواند انجام بدهد، انجام خواهد داد. اساسْ باور این دو مطلب است، باور ضعف و سستی و ناتوانی و باور قدرت و قوّه و توانایی. اگر ملت این باور را داشته باشد که ما می توانیم در مقابل قدرت های بزرگ بایستیم، این باورْ اسباب این می شود که توانایی پیدا می کنند و در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی می کنند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:انقلاب اسلامی در کلام امام خمینی رحمه الله, ] [ 21:41 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

شهید دکتر فتحی شقاقی

شهید دکتر فتحی شقاقی، دبیر کل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در مورد تجربه انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن بر مسأله فلسطین می گوید: «دنیا باید بداند که بازتاب شعارهای امام خمینی رحمه الله در فلسطین، در هیچ جای دیگر دنیا نظیری نداشت. دلیل آن این است که همان گونه که امام راحل به زندگی ایرانی ها معنا بخشید، به زندگی ما در فلسطین نیز چنین مفهومی بخشید. پیش از او، ما در یک حالت یأس و ناامیدی به سر می بردیم و معتقد بودیم که نمی توان این دشمن مستکبر را شکست داد و رژیم صهیونیستی را از بین برد. امام با به دست آوردن پیروزی، امید را در ما زنده کرد و به این مطلب ایمان پیدا کردیم که اسلامی که توانست شاه را سرنگون کند، می تواند بقیه شاهان را نیز سرنگون سازد و فلسطین را آزاد نماید. این همان معنای بزرگی است که امام به ما داد. جمهوری اسلامی ایران، امروز نیز به رهبری آیت اللّه خامنه ای، علی رغم تمامی مشکلات و محاصره های موجود، در همان مسیرحرکت می کند.... توجهی که انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی به مسأله فلسطین نشان داد، باعث گردید تا نگاه های جوانان فلسطینی به سمت تهران انقلابی خیره شود و بالاترین میزان هم دلی با انقلاب اسلامی ایران شکل گیرد».


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:انقلاب اسلامی از منظر اندیشمندان و سیاست مداران جهان, ] [ 21:37 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

بی گمان، یکی از آفات تهدید کننده انقلاب اسلامی، کم رنگ شدن معنویت در جامعه است. شهید مطهری در این باره چنین می فرمایند: «از نظر قرآن، معنویت پایه تکامل است. این همه عبادات که در اسلام بر روی آن تکیه شده، برای تقویت جنبه معنوی روح انسان است و از نظر اسلام، معنویتِ جدا از زندگی در این جهان وجود ندارد.... ما در جامعه خودمان، باید همان طور که مسأله عدالت را با شدّت مطرح کنیم، به همان شدت نیز مسأله معنویت را مطرح کنیم. اصلاً بدون معنویت، عدالت امکان پذیر نیست. اگر معنویت را فراموش کنیم، انقلاب خودمان را از یک عامل پیش برَنده محروم کرده ایم».


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:کم رنگ شدن معنویت (با تکیه بر دیدگاه شهید مطهری), ] [ 18:56 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

رهبر انقلاب: حركت بیداری اسلامی تمام‌شدني نيست و تاريخ به‌اذن پروردگار تغيير خواهد كردرهبر انقلاب: حركت بیداری اسلامی تمام‌شدني نيست و تاريخ به‌اذن پروردگار تغيير خواهد كرد

 

رهبر انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز برای امت اسلامی دانسته و تصریح کردند: این حرکت، نشان دهنده یک حادثه بزرگ تاریخی است که تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد آورد. امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راههای ایجاد اختلاف را ببندد.

همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، شرکت کنندگان در کنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی دوشنبه شب با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

در این دیدار که در فضایی صمیمی و آکنده از احساسات ناشی از انقلابهای منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد، ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلابهای منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:حركت بیداری اسلامی, ] [ 18:46 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

بهترین متون ادبی تبریک دهه فجر

همه برای امام بودند و امام برای همه و امت همراه امام برای خدا دهه فجرمبارک

*******************

قلب‏ها، کهکشانی از عشق خمینی می‏شود و جامی لبریز از شراب طهور پیروزی. دهه فجرمبارک

*******************

آمدی فجرآزادی! که با آمدن تو، امام آمد، امامی که بر سربیدادگران، خروش کلیم داشت و برجان امت، دم مسیح. کلامش بوی وحی‏داشت و طعم شیرین آوای انبیا.
*******************

دهه فجر، خوش آمدی که با آمدنت، سوز و سرما از شهرو دیارمان‏گریخت، برفهای بهمن با حرارت ایمان و اخلاص، آب حیات شد. دهه فجرمبارک

*******************

این اعجاز بزرگ قرن و این پیروزی بی نظیر و این جمهوری اسلامی محتاج به حفظ و نگهداری است . امام خمینی(ره)

*******************

رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود . امام خمینی(ره)

*******************

چشم دنیا به انقلاب ما معطوف است . امام خمینی(ره)

*******************

دهه فجردر تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمارمی رود. مقام معظم رهبری

*******************

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است
روز آمده، تاج لاله بر سر زده است
با آمدن امام در کشور ما
خورشید حقیقت زافق سر زده است
دهه فجر مبارک
*******************
برخیز که فجر انقلاب است امروز
بیگانه صفت، خانه خراب است امروز
هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد
از لطف خدا نقش بر آب است امروز

[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:بهترین متون ادبی تبریک دهه فجر, ] [ 16:23 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

نفوذ عناصر فرصت طلب

در همه انقلاب ها، عناصر فرصت طلب باتغییر ظاهر خود و با فریب انقلابی های واقعی، در نهادهای مختلف جامعه نفوذ می کنند و اگرچه به ظاهر انقلابی تر از انقلابی های اصیل هستند، ولی چون به آرمان های انقلاب اعتقادی ندارند، زمینه های انحراف انقلاب را فراهم می کنند. فرصت طلب ها خود به دو گروه تقسیم می شوند: گروه اول آن هایی هستند که ایده خاصّی جز جاه طلبی و کسب موقعیت اجتماعی ندارند و خود را با هر نوع نظام سیاسی هماهنگ می سازند. این گروه مهارت خاصی در تغییر موضع خود برای جلب نظر حاکمان جامعه دارند. گروه دوم کسانی هستند که ایده و عقیده ای برخلاف نظریه حاکم دارند و زمانی که از برخورد مستقیم با انقلابی ها مأیوس می شوند، با تغییر ظاهر خود و نفوذ در سیستم سیاسی، ضربه شان را در موقعیت مناسب و از درونْ بر انقلاب وارد می آورند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:آسیب شناسی انقلاب اسلامی, ] [ 16:10 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

انقلاب اسلامی در بعُد خودسازی، عرفان و اخلاق، اُفق های روشنی در روح جوانان ایجاد کرد و مسایلی را که روزگاری افسانه به نظر می رسید، تحقق بخشید. اخلاص، ایثار، زهد، استقامت در راه هدف، تواضع، محبت و دشمنی در راه خدا، کوشش و تلاش در ابراهیم گونه شدن، برای خدا زیستن و برای خدا مردن، به لقاءاللّه عشق ورزیدن و بسیاری از مسایل عرفانی و آسمانی، اسلام، این دین همیشه جاویدان را در اندیشه های آماده و دل های مشتاق جوانان زنده کرد. باشد که این ارزش ها را پاس بداریم و قدر دستاوردهای انقلاب اسلامی را بدانیم.

مبارزه با افکار طاغوتی

مبارزه با افکار و ارزش های مادّی و طاغوتی، از قبیل دنیاپرستی و جاه طلبی، و نیز احیای ارزش های الهی و پرورش فضایل دینی، از بارزترین نتایج انقلاب اسلامی است. کسانی که قبل از انقلاب، سر در لاک خود فرو برده، در دنیای خویشتن غوطه ور بودند و در مورد دیگران احساس مسؤولیت نمی کردند، با شنیدن نوای انقلاب، روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بینشان زنده شد تا آن جا که هر فرد و گروه، از آن چه در توان داشت در راه مردم و انقلاب اسلامی مضایقه نمی کرد. بهترین نمونه این ایثار و از خودگذشتگی، صدها هزار جوان انقلابی بود که در راه انقلاب و ارزش های انقلابی، و نیز دین و مقدسات خود جانبازی و جهاد کرده، از جان یا سلامت خود را در این راه مایه گذاشتند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:احیای ارزش ها, ] [ 16:9 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، تجدید هویّت دینی مسلمانان و ایجاد زمینه های خودسازی برای آنان بود. بی تردید امروزه همه ما، پیش از هر زمان دیگر، به خودسازیِ معنوی و روحی محتاجیم. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در هنگام بازگشت از جنگی فرمودند: «جهاد اصغر پایان یافت؛ جهاد اکبر باقی است». امروز، روز جهاد اکبر و مبارزه با هواهای نفسانی و خودسازی است. اگر ملت ما از این مهم فاصله بگیرند، هرچند به شکوفایی اقتصادی و رشد علمی هم برسد، برایشان سودی دربر نخواهد داشت؛ چنان چه کشورهای مترقی بسیاری در دنیا وجود دارد که با وجود پیشرفت های اقتصادی و علمی، به دلیل فقدان معنویت، مردمشان به اضطراب و عذاب های روحی و روانی بسیاری دچارند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:خودسازی معنوی و روحی, ] [ 16:6 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

در آستانه ی سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و در خطبه های نماز جمعه تهران؛
 
رهبر معظم انقلاب در بیانات بسیار مهم، تحلیل جامعی از دستاوردهای انقلاب، شرایط منطقه ای و بین المللی ارائه کردند (۱۳۹۰/۱۱/۱۴ - ۱۷:۲۵)

همزمان با ايام الله دهه فجر و در آستانه سي و سومين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر انقلاب اسلامي در نماز جمعه پر شکوه تهران، با ارائه تحليل جامعي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، مطالب مهمي در خصوص مسايل داخلي، تهديدات دشمنان، اوضاع منطقه و جهان و همچنين انتخابات نهمين دوره مجلس بيان کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در مقدمه خطبه اول با گراميداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، شکر براي اين نعمت بزرگ الهي را لازم دانستند و افزودند: در اين ايام بايد از ملت ايران نيز تشکر کرد که در 33 سال گذشته، از خود وفاداري، ايثار، شجاعت، جوانمردي، بصيرت و حضور دائمي در صحنه نشان دادند. 
ايشان همچنين با اشاره به حال و هواي متفاوت دهه فجر امسال بدليل انقلاب هاي پيروز منطقه بويژه در تونس، مصر و ليبي، خاطر نشان کردند: اين تحولات، براي ملت ما مژده بزرگ و حادثه شيرين و مبارکي است و ملت ايران با پيروزي اين انقلابها، بطور نسبي از غربت در آمد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به خطوط اساسي و دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره کردند و افزودند: انقلاب، رژيم ضد اسلام و ديکتاتور و مستبد را از بين برد و رژيمي اسلامي و مردم سالار بر سرکار آورد.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:رهبر معظم انقلاب در بیانات بسیار مهم,,,,,,,,,,,, ] [ 16:1 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
صفحه قبل 1 ... 116 117 118 119 120 ... 169 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب