مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

انقلاب اسلامی، به زنان شخصیت داد و نقش اصیل آنان را باز گردانید، به گونه ای که این قشر مهم جامعه، در تمام زمینه ها و متناسب با وضعیت خاص خود، به ایفای رسالت تاریخی و اسلامی خویش نایل شدند. امام خمینی رحمه الله از جایگاه رهبری انقلاب و نظام اسلامی، تحول روحی و فرهنگی و شخصیتی بانوان و رهایی از محرومیت ها و خرافاتِ خود ساخته و حضور شجاعانه و متعهدانه و همه جانبه آنان را در عرصه های مختلف اجتماعی، در ردیف افتخارات جامعه اسلامی و انقلابی معرفی می کنند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:حضور مقتدرانه زنان در دفاع مقدس, ] [ 20:3 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

نابودی اُبهّت پوشالی ابرقدرت ها، یکی از نتایج سترگ انقلاب اسلامی است. با ظهور حاکمیت اسلام ناب، دیگر جایی برای بروز قدرت و اُبهّت پوشالی ابرقدرت های جنایت کار جهانی باقی نمی ماند؛ زیرا به گفته قرآن کریم: «عزّت، بزرگی و آقایی، فقط از آن خدا و رسولش و مؤمنان است». حاکمیت الهی، به مسلمانان شجاعت، شهامت و روحیه ایثار و شهادت طلبی می دهد و در این حال، برای قدرت های ظاهری و تو خالی دنیا، شوکت و عظمتی باقی نمی ماند. جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بزرگ آن، پرچم دار این حرکت شایسته و والا در جهان است.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:نابودی اُبهّت پوشالی ابرقدرت ها, ] [ 20:0 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

احیای بُعد سیاسی حج، یکی از نتایج بسیار مهم انقلاب اسلامی است. این انقلاب، موفق شد دنیا و به ویژه مسلمانان را به این حقیقت برساند که حج، صرفا فریضه ای عبادی نیست، بلکه در عین حال، از بُعد سیاسی و اجتماعی نیز برخوردار است که اگر مسلمانان به آن توجه کافی کنند، می توانند کشورهای اسلامی را از زیر بار ستم قدرت های استکباری رهایی بخشند. انقلاب اسلامی، از حجْ به عنوان کُنگره عظیم اسلامی یاد کرد و ازاین راه، توانست مسلمانان جهان را به سطح بالایی از آگاهی و خودباوری برساند. هم چنین به آن ها آموخت که می توانند با تلاش و مجاهدت، و نیز با استفاده از نیروها و استعدادهای درونی شان، روی پای خود بایستند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:احیای بُعد سیاسی حج, ] [ 19:56 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

مطرح کردن اسلام در صحنه سیاست بین الملل، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. آری، طنین انقلاب اسلامی، به دلیل دارا بودن مایه دینی و زیربنای غنی فرهنگی آن، همراه با آهنگ موزون و جان بخش امام خمینی رحمه الله ، به سرعت گوش ها را در گستره جهان نوازش داد و قلوب انسان های مشتاق حقیقت و تشنه معنویت را به زلال تفکر اسلامی رهنمون شد. این انقلاب کم نظیر، در اندک زمانْ با وارد کردن اسلام در صحنه سیاست بین الملل، توانست معادلات قدرت رادر جهان تغییر دهد و خود را به عنوان نیروی سیاسی و فرهنگی جدید، در مرکز توجهات جهانی قرار دهد.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:مطرح کردن اسلام در صحنه سیاست بین الملل, ] [ 19:3 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

پیروزی انقلاب اسلامی، نتیجه سال ها مبارزه ملت مسلمان ایران و به خون غلتیدن هزاران شهید و یکی از آثار آن، قطع رابطه با صهیونیست ها و نژادپرستان، و حمایت از ملت های مستضعف است. آری، پشتیبانی از ملت های مسلمان و محرومان جهان، آرزوی دیرینه مردم مسلمان و حق طلب ایران در روابط خارجی بود که با راهنمایی های امام خمینی رحمه الله ، تحقق یافت. ما پیروزی انقلاب اسلامی، به جای سفارت اسرائیل، نمایندگان فلسطینیان و به جای رژیم کمونیستی افغانستان، مجاهدان افغانی در ایران دفتر نمایندگی گشودند و از حمایت های مردم بیداردل و سپیداندیش ایران اسلامی برخوردار شدند.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:حمایت از ملت های مستضعف, ] [ 19:0 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

یکی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی و شعار محوری مردم مسلمان ایران، برقراری حکومت «جمهوری اسلامی» است. جمهوری اسلامی، تعریف و ویژگی های خاصی دارد. رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پاسخ سؤالی در مورد کیفیت نظام جمهوری اسلامی فرمودند: «حکومت اسلامی، حکومتی است بر پایه قوانین اسلامی. در حکومت اسلامی، استقلال کامل حفظ می شود. ما خواستار جمهوری اسلامی می باشیم. جمهوری، فرم و شکل حکومت را تشکیل می دهد و اسلامی، یعنی محتوای آن فرم که قوانین الهی است».


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:حکومت جمهوری اسلامی, ] [ 18:56 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را می توان مبارزه با آمریکا، به عنوان مظهر استکبار در دنیای معاصر دانست. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه خامنه ای ـ مدظله العالی ـ مبارزه با آمریکا را از دستاوردهای انقلاب اسلامی و سیاست خارجی نظام می دانند و می فرمایند: «ما حتی یک لحظه با آمریکا کنارنخواهیم آمد و این راه درستی است که انتخاب کرده ایم. در این مبارزه، به پیروزی خواهیم رسید و شاخ و دندان آمریکای متجاوز را خواهیم شکست».

توجّه به معنویات

یکی از نتایج انقلاب اسلامی، توجّه به معنویات و حاکم کردن ارزش های معنوی در جامعه است. شهید مطهری در این زمینه می فرمایند: «از جمله خصوصیات انقلاب ما، یکی این است که چون بر پایه ایدئولوژی اسلامی قرار گرفته، به معنویت واقعی متکی است».


ادامه مطلب
[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:مبارزه با آمریکا, ] [ 22:58 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

یکی از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی، نفی شرق و غرب و دولت های استعماری و استکباری بوده است. حضرت امام خمینی رحمه الله عدول از این سیاست را خیانت به اسلام و مسلمانان دانسته، می فرمایند: «بر هیچ یک از مردم و مسؤولین پوشیده نیست که دوام و قوام جمهوری اسلامی ایران، بر پایه سیاست نه شرقی و نه غربی استوار است و عدول از این سیاست، خیانت به اسلام و مسلمین و باعث زوال عزّت و اعتبار و استقلال کشور و ملت قهرمان ایران خواهد بود».


ادامه مطلب
[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:بازگشت از سیاست نه شرقی و نه غربی؛ خیانت به اسلام, ] [ 22:55 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

احترام به کرامت انسانی، احیای تفکر عقلانی در حوزه معرفت دینی، نفی اندیشه جدایی دین از سیاست و علم، بازگشت به هویّت دینی و فرهنگی، احیا و اصلاح باورهای مذهبی، مقدّم داشتن منافع جمعی به جای منفعت طلبی های فردی، ایجاد وضع مناسب برای رشد مادّی و معنوی انسان ها و سرانجام، عزّت امت اسلامی، از اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی است. در حقیقت وجه غالب انقلاب، کوشش در راه زنده نگه داشتن فرهنگ و تمدن اسلامی و تشکیل حیات طیبه در عصر حاکمیت کفر و الحاد است.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی, ] [ 22:45 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

از جمله عوامل بسیار مهم و مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حضور گسترده زنان شجاع و مؤمن در متن انقلاب است؛ زنانی که در سنگرهای جهاد و قیام، عفت و تقوا و ایمان و معنویت با دشمن به مبارزه و نبرد پرداختند و در میدان های عبادت و بندگی، خانه و خانواده و تربیت فرزند نیز الگوی زنان عالم شدند. زنان آزاده، شجاع و مسلمان ما، با الگو قرار دادن حضرت زهرا علیهاالسلام ، قدم در میدان مبارزه گذاشته، روحیات و ملکات الهی را در خویش جلوه گر ساختند.

حضور فعّال جوانان

یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، حضور فعّال و پر نشاط جوانان در صحنه های انقلاب بود. برگ های کتاب تاریخ انقلاب شکوه مند اسلامی ایران، سرشار از ایثار و فداکاریِ جوانانِ حماسه ساز این ملت سلحشور است که با پایمردی و نثار جان خود، در راه سرنگونی رژیم وابسته و جنایت کار ستم شاهی قیام کردند وپرچم پیروزی اسلام را بر فرازایران برافراشتند. در دوران انقلاب و روزهای مبارزه، در ایّام سازندگی و روزهای جنگ، و همیشه و همه جا، جوانان وآینده سازان این مملکت، دوشادوش یکدیگر جهاد کردند و با حضور مستمر در صحنه های مختلف، از انقلاب خود پاسداری نمودند.

خطّ شهادت طلبی

وجود روحیه شهادت طلبی در میان مردم به ویژه جوانان، از اساسی ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی است. در فرهنگ پرمحتوای اسلام، واژه شهید و شهادتْ نورانیت و قداستی خاص دارد. کلمه پاک شهادت، آشوبی در درون مؤمنان برپا می کند و نام شهید، تداعی کننده اخلاص و ایثار و مشوّقی برای قیام بر ضد ستم کاران و مستکبران زمان است. در دوران شکوه مند پیروزی انقلاب اسلامی، دیدیم که چگونه نهال انقلاب، از حماسه آفرینی های عاشقان شهادت و قطرات خون پاک شهیدان جان می گرفت و بارور می شد. هر قطره خون که بر خاک گلگلون کربلای ایران می ریخت، موجی بی کران از انسان های مؤمن را به حرکت در می آورد. آن ها با دست های خالی، ولی با دلی آکنده از عشق به خداوند، صحنه هایی پرشور و فراموش ناشدنی می آفریدند که در هر صحنه آن، عشق و اخلاص و ایثار مؤمنان و زبونی طاغوتیان نمایان بود.

 


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1390برچسب:حضور گسترده زنان مسلمان در متن انقلاب, ] [ 22:37 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
صفحه قبل 1 ... 117 118 119 120 121 ... 169 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب