مشعل هدایت قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
| |||
|
برای شما دوستانم تعدادی مناظر متحرک گذاشتم تا از آنها در وبلاگتان استفاده نما ئید زيارات، ادعيه، سوره هاي منتخب، آداب اسلامي، چهل حديث ها
شامل زيارات و ادعيه و سوره هاي منتخب و آداب اسلامي و عبادي و چهل حديث هاي موضوعي مي باشد از ويژگي هاي بسيار ممتاز آن در بخش زيارات، زيارت عاشوراي آن مي باشد كه شامل قويترين سندها به ترتيب ارائه شده : مثل زيارت عاشورايي كه جناب آقاي سيدعلي آقاي قاضي (رض) بدان عمل مي كردندو نسخه بعدي آن زيارت عاشوراي كامل الزيارة است كه قديمي ترين زيارت عاشوراست و ...
1 - ان الذين عند الله الاسلام و ما اختلف الذين اوتوا الكتاب الا من بعد ما جاء هو العلم بغياً بينهم و من يكفر بآيات الله فان الله سريع الحساب. ادامه مطلب [ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:دين از نظر قرآن, ] [ 8:39 ] [ اکبر احمدی ]
[
دين اسلام دينى است جهانى و هميشگى و يك سلسله امور اعتقادى و مقررات اخلاقى و عملى است كه بكار بستن آنها سعادت و نيكبختى انسانرا در دنيا و آخرت تأمين مىكند. ادامه مطلب [ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:دين اسلام و كتاب آسمانى آن, ] [ 8:37 ] [ اکبر احمدی ]
[
مطمئنترين راه در تحقيق اجمالى پيدايش اديان كه از نظر دينى مىتوان اعتماد نمود همان است كه قرآن كريم اجمالاً بيان آن مىپردازد زيرا از هر گونه خطا و اشتباه و اعمال تعصب و غرضرانى منزه و مبراست. دين خدا كه همان دين اسلام است ان الدين عند الله السلام از نخستين روز پيدايش بشر همراه وى بوده است؛ زيرا چنانكه در قرآن كريم تصريح شده نسل كنونى بشر بدو نفر مرد و زن منتهى است كه در قرآن كريم بنام آدم و زوجهاش حوا ناميده شدهاند؛ و آدم پيغمبر بوده و وحىهاى آسمانى به وى نازل مىشده است دين آدم بسيار ساده و مشتمل بر كلياتى چند بوده مانند اينكه مردم بايد در يادخدا باشند و بهمديگر خاصه بوالدين احسان و نيكى كنند و از فساد و قتل و كارهاى زشت دورى نمايند. ادامه مطلب [ پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:اجمالى از تاريخ اديان, ] [ 8:33 ] [ اکبر احمدی ]
[
از آنچه گفتيم معلوم شد كه دين در اصلاح فرد و جامعه تأثيرى عميق دارد و بلكه تنها وسيله سعادت و نيكبختى است.جامعهئى كه به دين پاىبند نباشد واقعبينى و روشنفكرى را از دست مىدهد و عمر گرانمايه خود را در گمراهى و ظاهربينى مىگذراند. عقل را زير پا گذاشته چون حيوانات كوتاه نظر و بى خرد زندگى مىكند؛ دچار زشتى اخلاق و پستى كردار مىشود و بدين ترتيب از امتيازات انسانى محروم مىگردد. چنين جامعهئى گذشته از اينكه بسعادت ابدى و كمال نهائى خود نمىرسد در زندگى كوتاه و زودگذر اين جهان هم نتايج شوم و ناگوار انحرافات و كجرويهاى خود را خواهد ديد. و دير يا زود چوب غفلت خود را خواهد خورد. و بروشنى خواهد فهميد كه تنها راه سعادت همان دين بوده است و سرانجام از كردار خود پشيمان خواهد شد. ادامه مطلب [ چهار شنبه 14 دی 1390برچسب:فوائد دين, ] [ 18:59 ] [ اکبر احمدی ]
[
آدمى بحكم طبيعت و سرشت خدادادى خود دين مىخواهد، زيرا انسان در سير زندگى پيوسته براى تأمين سعادت خود تكاپو و تلاش مىكند و براى رفع نيازمندىهاى خود دست باسباب و وسائلى مىزند كه در مقاصد وى مؤثرند؛ و بدون ترديد هميشه سببى را مىخواهد كه مؤثر بوده و هيچگاه مغلوب نشود و از طرف ديگر در جهان طبيعت سببى نداريم كه تأثيرش دائمى بوده و هرگز مغلوب و مقهور موانع نگردد. همين حقيقت كه انسان بحشب فطرت براى سعادت خود سببى مىخواهد كه مغلوب نباشد و تكيه گاهى را طالب است كه هرگز منهدم نشود تا زندگى خود را بوى ارتباط دهد و يك آرامش درونى واقعى پيدا كند خواسته دين است. زيرا تنها خداى متعال است كه در اراده خود هرگز مغلوب و مقهور نمىشود و عذر و قصور را بر وى راهى نيست و روش زندگى كه ارتباط بخداى متعال داشته باشد همان دين اسلام است و بس. بنابراين مىتوان گفت خواست غريزى انسان يكى از بهترين دلائل است كه اصول سه گانه دين (توحيد - نبوت - معاد) را اثبات مىكند، زيرا درك فطرى كه لازمه ساختمان ويژه انسان مىباشد هرگز خطا نمىكند، چنانكه انسان مثلا دوستى را به معنى دشمنى اشتباه نمىكند و تشنگى را در احساس درونى خود بجاى سيراب بودن نمىگيرد. ادامه مطلب [ چهار شنبه 14 دی 1390برچسب:دين فطرى است, ] [ 18:56 ] [ اکبر احمدی ]
[
بسم الله الرحمن الرحيم ادامه مطلب [ چهار شنبه 14 دی 1390برچسب:تعريف دين, ] [ 16:23 ] [ اکبر احمدی ]
[
ارسطو در بيان ساختارى كه براى انسان مى شناسد از ساختار گياهان و جانوران خرد و كلان آغاز كرده بهره مى جويد. از نظر او هر جانورى يك طبيعت يا نفس ويژه دارد كه تمام حركات زيستى آن را شكل مى دهد و ايجاد مى كند. نفس يا طبع گياهان موجد تغذيه آنهاست . تنوع جانوران ناشى از تنوع نفس آن ها و بسته به نيروى ويژه هر يك از آنهاست . نفس جـانـوران داراى عـلائق يـا اميالى است كه موجد حركات زيستى خاص هر يك از آنها ناشى مى شود. ادامه مطلب [ سه شنبه 13 دی 1390برچسب:ارسطو, ] [ 16:30 ] [ اکبر احمدی ]
[
نـژاد آريـايى در كهن ترين اعصار، براى انسان جز بدنش ساختارى نمى شناسد. بدنى كه حتى در گور محتاج آب و نان است . سقراط در چنين محيطى به دنيا مى آيد. لكن در همين محيط، انسان شناسى بوميان هند به صورت آيين فلسفى اورفئوس و پيروان فيثاغورث وجود دارد و مى دانيم كه سقراط در اواخر عمر با فيثاغورثيان شهر تبس دوستى نـزديـك دارد و مـخـاطـبـانـش : سـيـمـيـاس و سـبـس - شـاگـردان فـيـلولائوس - هـمـيـن حـال را دارنـد. و هـم ايـشان اند كه انديشه يك عقل آفريننده و زاينده ساير هستى ها را به ذهـنـش انـتـقال مى دهند. عقل ربانى كه زاينده جهان و موجد يك نظم خردمندانه در آن است . همان نظريه اى كه روزگارى است در مجامع اورفئوسى و فيثاغورى يونان تعليم داده مى شود. قطره اى از درياى بيكران عقل ربانى در هر انسانى هست كه به هنگام مرگ ، او را بـه آن نفس كيهانى مى پيوندد. به نظر سقراط وجود همين قطره كه در ته ذهن ماست نقش و تصوير آن عقل ربانى را كه نفس كيهانى هم توان خواند در ما رقم مى زند. ادامه مطلب [ سه شنبه 13 دی 1390برچسب:سقراط, ] [ 16:27 ] [ اکبر احمدی ]
[
|
| |
[ تمام حقوق مادی ومعنوی این وبلاگ متعلق : به اکبر احمدی می باشد ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |