مشعل هدایت
قرآنی ، مذهبی ، اعتقادی ، تربیتی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نسیم وحی و آدرس mashalehedayt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

لطفا در مورد برهان ربه در آیه زیر توضیح دهیدمراد از برهان در این آیه شریفه چیست؟ 
آیا این برهان مخصوص پیامبران هست یا افراد عادی نیز می توانند به آن برهان دست یابند و چگونه می توان به این برهان دست یافت؟؟ چرا از کلمه رای برای برهان استفاده شده است؟ 



وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاء إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ ﴿۲۴﴾ و در حقيقت [آن زن] آهنگ وى كرد و [يوسف نيز] اگر برهان پروردگارش را نديده بود آهنگ او مى‏كرد چنين [كرديم] تا بدى و زشتكارى را از او بازگردانيم چرا كه او از بندگان مخلص ما بود (۲۴) علامۀ طباطبائی (رضوان الله علیه) در بخشی از تفسیر آیۀ 24 سورل مبارکۀ یوسف چنین آورده است که:


ادامه مطلب
[ شنبه 5 آذر 1390برچسب:برهان پروردگار چیست؟, ] [ 11:18 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

باسمه تعالی

شاید بعضی تصور کنند که راه ایمان بر کافران بسته است و آنها دیگر به هیچ وجه نمی توانند ایمان بیاورند.اما این تصور صحیح نیست چرا که قرآن مجید در آیه شش سوره بقره می فرماید: « ان الذین کفروا سواء علیهم ءانذرتهم ام لم تنذرهم لا یومنون »از جمله « لا یومنون » استفاده می شود که راه ایمان برای کافران همچنان گشوده است؛ زیرا ظاهر نسبت دادن ترک ایمان به آنها این است که آنان می توانند مومن شوند، ولی با میل خود آن را ترک می کنند و اگر به عقاید حق نمی گروند، از سر عناد و به سوء اختیار خودشان است. ایمان فعل اختیاری انسان است و کافران با نابود ساختن سرمایه ی فطرت، توفیق ایمان را از دست داده اند: « الذین خسروا انفسهم فهم لا یومنون »
تفسیر تسنیم


ادامه مطلب
[ شنبه 5 آذر 1390برچسب:آیا راه ایمان برای کافران گشوده است؟, ] [ 11:11 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

دربهشت وجودانسان با باطن وملکوت حقایق هستی رابطه ی حضوری وشهودی یافته وجمال الهی را بدون هیچ حجاب ومانعی مشاهده می کند. این جمال الهی که در قالب لذات عطا می شود،درطعام ها، نغمه ها ، کاخ ها، نهرها، غرفه ها ،خدمت کاران، همسران بهشتی و....آشکار می شود .برای پاسخ به سؤال مذکور لازم است که ابتدا به بررسی مفهوم این کلمه پرداخته شودحور» جمع« حورا»به معنای زن سفید پوستی است که سیاهی چشم وموی اوبه نهایت رسیده باشد. «حورا» مفرد مؤنث و«احور» مفرد مذکر «حور» استحورالعین» عین جمع عیناء(مذکرآن اعین)به معنای زنی که حدقۀ چشمانش بزرگ است واین بزرگی حدقه بر زیبایی انها می افزایدحور» را «حور» گفته­ اند به این سبب که از مسیر اصلی خود که عالم ملائکه بوده به اذن و اراده خداوند متعال خارج شده و بصورت انسان لطیفی با رنگ جالب و شکلی زیبا وهیئتی بخشنده درآمده، به طوری که هم جنس وهم سنخ وقابل معاشرت با انسان شده است.


ادامه مطلب
[ شنبه 5 آذر 1390برچسب:آیا حورالعین به زنان هم تعلق می گیرد؟, ] [ 10:58 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

تبیان زنجان

ای بسیجی‌های از جنسِ امام

باز هم وقت نبرد است و قیام

 

ضربه ها دارند جاری می شوند

زخم ها دارند کاری می شوند

 

باز دنیا شهر کوفی ها شده

ای بسیجی ها علی تنها شده

 

زیر ِ باران ولایت ، تر شوید

با شهیدان باز همسنگر شوید

 

دشمنان دارند وحدت می کنند

در زمین ظلم و جنایت می کنند

 

می رسد هر دم به گوشم این صلا

قال مولا : کل ارض کربلا

 

کیست در میدان فداکاری کند ؟

این حسین عصر را یاری کند ؟

 

باید از حالا بسیجی تر شویم

بیقرار و بی دل و بی سر شویم

 

باید این دل را برای او کنیم

مال و جان و نان فدای او کنیم

 

غرق ایمان ، غرقِ در پاکی شویم

مثل مردان خدا خاکی شویم

 

در مسیر عشق جانبازی کنیم

تا شهیدان را ز خود راضی کنیم

 

دشمنان ما بدانند این کلام

دوره ظلم و جنایت شد تمام

 

گوش بر فرمان قرآن می دهیم

ما سر ایمانمان جان می دهیم

 

گر چه در ظاهر به لب در خنده ایم

در درون از خشمتان آکنده ایم

 

ما ز نسل مصطفی و حیدریم

ما بسیجی های خطِ رهبریم

 

گر عیان گردد که فرمان می دهد

هر بسیجی بشنود جان می دهد

 

با شهیدان باز همدم می شویم

راهی خط ِ مقدم می شویم

 

خاکریز ِ عشق را پر می کنیم

پشت ِ سنگرها تفکر می کنیم

 

غرق ِ کار و غرق ِ همت می شویم

مثل ابراهیم همت می شویم

 

با ولی تجدید بیعت می کنیم

باز هم قصد شهادت می کنیم

 

از زمین خوردن نمی ترسیم ما

اصلا از مردن نمی ترسیم ما

واحد شعر تبیان

 


ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:ای بسیجی‌های از جنسِ امام(شعر بسیج), ] [ 21:43 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

 

مبنای تفکر بسیج ، اخلاص

مبنای تفکر بسیج ، اخلاص

مبنای تفکر بسیج داشتن اخلاص استگاهي اوقات تكرار بعضي كلمه ها معناي عميق آن را در ذهن انسان از بين مي برد يا به عبارتي باعث مي شود از كنار بعضي مفاهيم عميق، به راحتي بگذريم.

«بسيج» يكي از همين كلمه هاست. اين كلمه داراي مفهوم ژرفي است كه متأسفانه عدم توجه به آن و گاه نگاه شعاري و تبليغي به اين مفهوم، ارزش واقعي آن را زير غبار كم توجهي ما پنهان مي كند.

«بسيج»، فراتر از يك واژه و در حقيقت يك فرهنگ است. فرهنگي كه ريشه در اعماق انديشه اسلامي و مكتبي ما دارد و در واقع بيمه كننده انقلاب اسلامي ما در برابر آفات داخلي و خارجي است. شفاف ترين و زيباترين نگاه به اين مفهوم را در بيانات رهبر كبير و بنيانگذار بزرگ انقلاب اسلامي مي توان مشاهده كرد. حضرت امام خميني(ره) درباره «بسيج» مي فرمايند: « «بسيج» لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضاء نموده اند».

با نگاهي به اين جمله تاريخي روشن مي شود كه يكي از مهمترين اركان تشكيل دهنده ماهيت «بسيج»، عنصر اخلاص است. يعني اساساً تفكر بسيجي بدون وجود اخلاص، شكل نمي گيرد و معنا پيدا نمي كند. همين عنصر اخلاص است كه در جبهه هاي حق عليه باطل، حماسه ها مي آفريند و داستانهايي را رقم مي زند كه گاه به افسانه پهلو مي زنند و چنان در تاريخ بشريت، بي نظيرند كه خود ما و ديگراني كه از بيرون مرزهاي اين سرزمين شاهد رخدادهاي سالهاي دفاع مقدس بوده اند، به سختي مي توانند اين واقعيتها را باور كنند.

در كلام حضرت امام(ره)، اين اخلاص در برابر ذات اقدس خداوند قرار گرفته و اين مفهوم را مي رساند كه بسيجي همه چيز خود را خالصانه و بدون چشمداشت، در ميعادگاه محبوب بر كف نهاده و فقط به محبوب خويش و رضاي او مي انديشد، نه چيز ديگري.

چنين انساني به هيچ گونه منافعي نمي انديشد و به همين دليل است كه هر گاه احساس كند حضور او در ميدان لازم است و بايد از وقت، سرمايه و حتي جان خويش مايه بگذارد، ترديد نمي كند.

همين انسان است كه در خط مقدم ايثار و حماسه قرار مي گيرد و در لحظه جانفشاني براي محبوب و حتي سالها بعد از آن، در حالي كه نيازهاي روزمره زندگي بر او فشار آورده حاضر نمي شود بهايي براي خدمت به آيين و سرزمين خويش دريافت كند.

امروز و با گذشت نزديك به دو دهه از پايان جنگ تحميلي، هنوز يادگارهاي آن دوران، دور و بر ما و در همين كوچه و بازار فراوانند. مرداني كه براي رضاي خالق خويش و براي پاسداري از دين و ملت و آب و خاك خود، به جبهه هاي نبرد رفتند و امروز نيز چيزي بيشتر از آن روز ندارند، غير از سرمايه معنوي اي كه كنار گذاشته اند.

امروز و در شرايطي كه نسل جوان و نوجوان ما كه شاهد روزهاي دفاع مقدس نبوده اند، به تدريج به عرصه رسيده اند و مي روند تا مقدرات فرداي اين مرز و بوم را در دست بگيرند، ضروت ترويج و نهادينه كردن فرهنگ بسيجي كه بيشتر از هر چيزي مبتني بر عنصر «اخلاص» است، بيش از پيش احساسمي شود.

نسل امروز بايد بدانند كه در روزگاري نه چندان دور، بزرگمرداني بودند كه به حفظ ميهن و مذهبشان بيشتر از منافع مادي و دنيوي فكر مي كردند. مرداني كه همه چيز را براي خدا مي خواستند نه براي خودشان و همچنان هم در ميدان عمل به وظيفه حاضرند.

اگرچه عده اي هم با فاصله گرفتن از تفكر بسيجي، آن روزهاي الهي را فراموش كرده و رنگ و طعم دنيا غافلشان كرده است اما تفكر بسيجي هنوز زنده است و نفس مي كشد.

اين تفكر، همان ميراث ارجمندي است كه بايد ماندگار شود و به نسل امروز، فردا و فرداهاي اين سرزمين منتقل شود. اخلاص و تفكر بسيجي، عصاره هشت سال دفاع مردانه شيرمردان اين سرزمين است كه پاي آن خونها ريخته شده و جانها تقديم شده است.

 جامعه سایت تبیان زنجان


ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:مبنای تفکر بسیج , اخلاص, ] [ 21:35 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

حافظ استقلال و افتخارات ملی

چرا در تبلیغات جهانی و رادیوها به بسیج اهانت می‌شود؟ بسیج را که در خور تشویق و تعظیم و تحسین است مورد اهانت و بی‌مهری قرار می‌دهند، چون نقش بسیج را در حفظ استقلال ملی، در حفظ غرور ملی در حفظ افتخارات ملی، در تامین منافع ملی و بالاخره از همه در اعلاء پرچم اسلام و نظام جمهوری اسلامی می‌دانند به جد با بسیج دشمنند، اما دشمنی آنها فایده‌ای ندارد.

تضمین آینده کشور

شماآن نسلی هستید که‌اگر خوب عمل کردید، آینده‌ی این کشور را - صد سال، دویست سال یا بیشتر - تضمین خواهید کرد. همین بیدار شدن، همین حساس بودن، همین انگیزه داشتن، همین‌ایمان، همین امید، همین تکیه به‌هدایت‌الهی‌و اعتماد به کمک الهی، قواره اصلی بسیج است.

تبیان زنجان

حافظ امنیت کشور

انکار بسیج و بی‌احترامی به آن، یا نابخردانه است، یا خائنانه است. تا وقتی برای این کشور امنیت لازم است تا وقتی که این کشورو این ملت به امنیتاحتیاج دارد. یعنی همیشه، چون همیشه احتیاج به امنیت هست، به نیروی بسیج به انگیزه بسیجی، به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.




ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:بسیج حافظ استقلال و افتخارات ملی, ] [ 21:29 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

شاخص‌های بسیج

شاخص‌های بسیج

استقلال و هویت ملی و دینی

هر کس که در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است آن کسی که برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است، آن کسی که ازتسلط قدرتهای بیگانه بیزار است، آن کسی که برایش آینده این کشور واین ملت‌وآینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می‌شود، آن کسی که از رنج‌های ملت فلسطین دلش خون است ... آن کسی که مایل است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا قدرت عجیبی‌را تشکیل بدهند که‌بشریت را به‌سمت کمال هدایت کنندو خودشان درقله کمال قرار بگیرند، آن کسی که‌این احساسات‌و این درکها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است.

جهاد عمومی

مجموعه انسانهایی که‌نیروی خودشان را به‌میدان می‌آورند تا درجهاد عمومی کشور و ملتشان، در جهت رسیدن به قله‌ها، فعال باشند و با آنها همکاری کنند و در کارشان سهیم باشند؟ این، معنای بسیج است.آن مادری که باعشق به فرزند خود که عشق مادران به فرزندانشان، چیزی شبیه افسانه‌هاست؟

افسانه‌ای که هر روز در زندگی ما، هزاران و هزاران بار واقعیت و تجسم پیدا می‌کند با طوع و رغبت ، او را راهی جبهه‌ی دفاع می‌کند و بعد که جنازه فرزند شهیدش را تحویل می‌گیرد، به جای اظهار پشیمانی، به جای اظهار گله، اظهار سرافرازی و افتخار می‌کند، مظهر یک بسیجی کامل است. آن خانواده‌هایی که در دوران سخت این کشور، درهمه‌ی مشکلاتی که برسر راه این ملت وجود داشت، خود را سهیم دانستند؟ بازبانشان، با پولشان، با کار دستیشان، با حضورشان، همان کاری را که می‌توانستند انجام بدهند، آن را به میدان آوردند ، اینها بسیجیاند.

یک سیاستمدار بسیجی ، یک نظامی بسیجی، یک دانشجوی بسیجی ، یک روحانی بسیجی ، یک کشاورز بسیجی ، یک کارگر بسیجی ، یک محقق و دانشمند بسیجی، یک استاد بسیجی، از همه‌ی قشرها یک بسیجی، آن کسی است که مقدورات و امکان خود را در راه هدف‌های عظیم این ملت به میدان می‌آورد، خود را سهیم می‌کند، خود را مسئول می‌داند


ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:شاخص‌های بسیج, ] [ 21:22 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

بسیج یعنی ایمان عاشقانه

بسیج یعنی ایمان عاشقانه

بسیج یعنی حضور

بسیج یعنی حضور بهترین‌و بانشاطترین و با ایمان‌ترین نیروهای عظیم ملت درمیدان‌هایی که‌برای منافع ملی،برای اهداف بالا، کشورشان به‌آنها نیاز دارد، همیشه بهترین‌وخالص‌ترین و شرافتمندترین وپرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند.

بسیج در یک کشور، معنایش آن زمره‌ای است که حاضرند این پرچم افتخار را بر دوش بکشند و برایش سرمایه‌گذاری کنند.

بسیج یعنی ایمان عاشقانه

علت اینکه در کشور ما بسیج این طور درخشان شد و شگفت چه بود؟ ایمان عاشقانه، ایمان عمیق، ایمان توام با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است، مثل بعضی از ملتهای دیگر، عواطف در این ملت جوشان و کلید بسیاری از مشکلات است.

این ایمان با آن عواطف همراه شد و این رودخانه عظیم خروشان را به این دریای پهناور تبدیل کرد و مشکلات را در هر جایی که لازم بود از بین برد.

بسیج یعنی پاک‌ترین انسانها

بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آنها پاک‌ترین انسانها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند.

... مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می‌کند ...بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت است

...بسیج در واقع مظهر عشق وایمان وآگاهی ومجاهدت و آمادگی کامل، برای سربلند کردن کشور و ملت است.

بسیج یعنی حرکت

بسیج یک حرکت بی‌ریشه و سطحی و صرفا ازروی احساسات نیست، بسیج یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای دنیای اسلام - و به طریق اولی - جامعه اسلامی است.

قرآن کریم می‌فرماید: "هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین"ای پیامبر ، خدای متعال تو را، هم به وسیله نصرت خودش و هم از طریق مومنین موید قرار داد و کمک کرد.

این خیل عظیم مومنینی که دراینجا مورد اشاره آیه قرآن قرار گرفته‌اند، عبارت دیگری است از آنچه که امروز به نام بسیج در جامعه ما قرار دارد.

بسیج یعنی قدرت

این کار خدا بود که بسیج ملت ایران بتواند درسخت‌ترین میدانها که همان میدان جنگ است چنان قدرتی از خود نشان بدهد که دیرباورترین افراد هم قبول کنند که ملت ایران دارای توانایی است.

...بسیج یعنی کل نیروهای مومن و حزب‌اللهی کشور ما، این که امام گفتند "بسیج بیست میلیونی" یعنی این.

بسیج یعنی تلاش و جهاد مخلصانه

اگر نبود آن همه تلاش و جهاد مخلصانه که شما رزمندگان نیروهای مسلح و بسیج مردمی دردوران جنگ هشت ساله نشان دادیدوحقیقتا اسلام را روسفید و امت رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) را سربلند ساختید و اگر نبود خونهای مطهر و معطری که در راه خدا بر زمین ریخته شد، یقینا امروز از نظام اسلامی اثری نبود و پرچم قرآن چنین سربلند نمی‌شد.

بسیجی یعنی مغز متفکر

بسیجی یعنی دل باایمان، مغز متفکر و دارای آمادگی برای همه میدانهایی که وظیفه این انسان را به آن میدانها فرا می‌خواند، این معنای بسیجی است.

بسیج یعنی آبادانی

امروز هم، بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند برای آبادانی کشور تلاش می‌کند، برای حفظ استقلال ملی، هر چه بتواند کار می‌کند و از جان خود هم می‌گذرد، امروز هم اگر احساس کند دشمن می‌خواهد از روزنه ای، چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی - به‌داخل کشور نفوذ کند در مقابل او می‌ایستد و با مشت به صورتش می کوبد...

امام فرمودند"بسیج باید سازماندهی بشود، باید یکدیگررا بشناسند، باید آمادگی به وجود بیاورند و آن را حفظ کنند" امروز هم تکلیف بزرگ شما همین کارست. خیال نکنند که بسیج یک امر احساسی است. بسیج یک امر منطقی و فکری و ریشه دار و عمیق است و کسانی که در کار این حقیقت بزرگ شرکت دارند، همه آحاد ملتند، هرکسی که بسیجی است باید به‌بسیجی بودن خود افتخار کند. بسیجی بودن، مایه سرافرازی وسربلندی پیش پروردگار است. .... فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواستهای حقیر، نشدن است.



ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:بسیج یعنی ایمان عاشقانه, ] [ 21:19 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

استقلال و هویت ملی و دینی

هر کس که در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی ارزش قائل است آن کسی که برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است، آن کسی که ازتسلط قدرتهای بیگانه بیزار است، آن کسی که برایش آینده این کشور واین ملت‌وآینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می‌شود، آن کسی که از رنج‌های ملت فلسطین دلش خون است ... آن کسی که مایل است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا قدرت عجیبی‌را تشکیل بدهند که‌بشریت را به‌سمت کمال هدایت کنندو خودشان درقله کمال قرار بگیرند، آن کسی که‌این احساسات‌و این درکها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است.

جهاد عمومی

مجموعه انسانهایی که‌نیروی خودشان را به‌میدان می‌آورند تا درجهاد عمومی کشور و ملتشان، در جهت رسیدن به قله‌ها، فعال باشند و با آنها همکاری کنند و در کارشان سهیم باشند؟ این، معنای بسیج است.آن مادری که باعشق به فرزند خود که عشق مادران به فرزندانشان، چیزی شبیه افسانه‌هاست؟

افسانه‌ای که هر روز در زندگی ما، هزاران و هزاران بار واقعیت و تجسم پیدا می‌کند با طوع و رغبت ، او را راهی جبهه‌ی دفاع می‌کند و بعد که جنازه فرزند شهیدش را تحویل می‌گیرد، به جای اظهار پشیمانی، به جای اظهار گله، اظهار سرافرازی و افتخار می‌کند، مظهر یک بسیجی کامل است. آن خانواده‌هایی که در دوران سخت این کشور، درهمه‌ی مشکلاتی که برسر راه این ملت وجود داشت، خود را سهیم دانستند؟ بازبانشان، با پولشان، با کار دستیشان، با حضورشان، همان کاری را که می‌توانستند انجام بدهند، آن را به میدان آوردند ، اینها بسیجیاند.

یک سیاستمدار بسیجی ، یک نظامی بسیجی، یک دانشجوی بسیجی ، یک روحانی بسیجی ، یک کشاورز بسیجی ، یک کارگر بسیجی ، یک محقق و دانشمند بسیجی، یک استاد بسیجی، از همه‌ی قشرها یک بسیجی، آن کسی است که مقدورات و امکان خود را در راه هدف‌های عظیم این ملت به میدان می‌آورد، خود را سهیم می‌کند، خود را مسوول می‌داند.



ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:بسیج یعنی استقلال و هویت ملی و دینی, ] [ 21:10 ] [ اکبر احمدی ] [ ]

محققان DNA: هیتلر نوه یک یهودی است 

البته این اولین بار نیست که محققان تاریخی بر یهودی‌تبار بودن هیتلر تاکید دارند. پیش از این اعلام شده بود که آلویز پدر هیتلر، فرزند نامشروع دختری...  به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از  روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، نتایج آزمایشات جدید دی‌ان‌ای بر روی آخرین نزدیکان بجا مانده از هیتلر، حکایت از آن دارد که او از اصلیتی یهودی‌ و آفریقایی‌تبار برخوردار بوده است.براساس گزارش روزنامه دیلی‌میل، "ژان پائول مولدرز" روزنامه‌نگار و "مارک ورمیرن" محقق و تاریخ‌نگار، اوایل سال جاری میلادی آزمایشات جدیدی را بر روی دی‌ان‌ای نزدیکان هیتلر انجام دادند تا به اصالت این رهبر نازی پی‌ببرند.این آزمایشات شامل بررسی دن‌ان‌ای "الکساندر استوارت هاتسون" 61 ساله خواهرزاده بزرگ هیتلر و یک کشاورز اتریشی با نام "نوربرت" بوده که ظاهراً او نیز از نوادگان هیتلر بوده است.یک نشریه خبری در بلژیک در این خصوص گزارش داد که برای این آزمایشات، نمونه‌هایی از آب دهان و بزاق افراد منتسب به هیتلر گرفته شده است.


مارک ورمیرن با اشاره به اینکه در این آزمایشات، کروموزوم "هاپلوپ‌گراپ" (
Haplopgroup E1b1) در نمونه‌ها مشاهده شده است که در آلمان و شرق اروپا به ندرت مشاهده می‌شود، تصریح کرد: اینگونه کروموزوم‌ها در واقع در مناطقی مانند "بربرز" در مراکش، در الجزایر، لیبی و تونس و همچنین در میان یهودیان اشکنازی (یهودیانی از شمال و مرکز اروپا) و یهودیان سفاردیک (یهودیان اسپانیایی و پرتغالی با اصلیتی از شمال آفریقا) دیده می‌شود.دیلی‌میل در ادامه با اعلام اینکه این آزمایشات در شرایط آزمایشگاهی بسیار دقیقی انجام شده است، تاکید کرد: البته این اولین بار نیست که محققان تاریخی بر یهودی‌تبار بودن هیتلر تاکید دارند. پیش از این اعلام شده بود که آلویز پدر هیتلر، فرزند نامشروع دختری با نام "ماریا شکیلگرابر" و پسر 19 ساله‌ یهودی به نام "فرانکن‌برگز" بوده است.
این روزنامه افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که پاتریک خواهرزاده هیتلر، در این خصوص قصد باج‌خواهی از او را داشته است که هیتلر در واکنش، هانس فرانک وکیل خود را برای تحقیق در این مورد مامور کرده است که این موضوع با وقایع پیش از آغاز جنگ جهانی دوم همزمان شده است.

 


 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:هیتلر نوه یک یهودی است!, ] [ 19:15 ] [ اکبر احمدی ] [ ]
صفحه قبل 1 ... 142 143 144 145 146 ... 169 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ یک وبلاگ قرآنی ، مذهبی ، اعتفادی ، تربیتی می باشد که جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ایجاد گردیده است
موضوعات وب
امکانات وب